Zuid-Afrika dag 2 - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Nikki Kroeze - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika dag 2 - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Nikki Kroeze - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika dag 2

Door: Nikki Kroeze

Blijf op de hoogte en volg Nikki

25 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Genadendal

We werden wakker van het licht en we hoorden vogels vrolijk fluiten. 'Jongens, we zijn in Zuid-Afrika. Da's kei vet!' riep ik door de kamer.

Eerst gingen we even lekker douchen, waarna we onze koffers verder gingen uitpakken. We werden om 9.30 aan het ontbijt verwacht, maar omdat we nog niet gewend aan de Afrikaanse temperaturen waren, werden we veeel eerder wakker en hadden we lekker de tijd om van alles te gaan doen.

Na het ontbijt kregen we nog even en toen gingen we naar een marktje in Greyton. Dit was onze eerste ontmoeting met de lokale bevolking. Een ding viel me meteen op; iedereen was zo vriendelijk.

Na wat tijd in Greyton door te hebben gebracht, gingen we terug naar het hostel, waar we vrije tijd kregen. Vrij snel besloten we met een aantal mensen om 'de omgeving te gaan verkennen'. Wauw wat is het hier prachtig zeg!

We liepen een stukje door het bos en over een mooi pad midden in de natuur, waar ik heeel veel foto's heb gemaakt.

Toen we terugkwamen, stapten we in de busjes en gingen we op pad. We gingen hiken. Daar was het ook prachtig. Alleen de foto's kunnen uitleggen hoe mooi het hier is. Aan het einde van onze route was een beekje met water uit de bergen. Het water was enorm koud, maar voor ik het wist, stonden we erin en trokken mensen kleren uit om om de hoek te zwemmen. De jongens in hun sportbroek en de meiden in hun sportbroek en bh. Het maakte allemaal niet uit, dit was gewoon te mooi om niet te doen.

Toen we thuis kwamen hebben we lekker gegeten en dat was het einde van dag 2.